veckans tränings dagbok

Jag har blivit helt galen i att springa. De senaste 7 veckorna har jag sprungit o sprungit o sprungit. jag har avverkat kilometer efter kilometer, mil efter mil. Jag som trodde att jag hade sveriges sämsta kondis har nu fått motsatsen bevisad för mig. Härligt!

Den här veckan har jag sprungit sammanlagt 4 mil. Nästa vecka satsar jag på lite till.
När jag springer känner jag mig stark, jag känner mig piggare, gladare, friskare och så duktig såklart :)
 Här vill jag springa...!

I vår och sommar får det bli utomhuslöpning. just nu är det för isigt att springa ute. dessutom är luften så kall att jag får ont i halsen och lungorna om jag gör det, därför springer jag på löpbandet i gymet här på finjagården.
Jag siktar skarpt mot utomhusmilen i April! Om vädret tillåter kanske jag börjar springa ute redan om ett par-tre veckor :)

Om man ska springa vill man såklart se proffsig ut! (eller åtminståne vara funktionellt klädd). Just nu vill jag köpa nya joggingskor. de jag har nu är ett par saucony. De är lungt de bästa springskorna jag någonsin haft! tyvärr börjar de bli utslitna och därför skulle jag vilja ha ett par nya av samma märke och modell, fast årets. När jag köpte mina i Chicago förra hösten så kostade de $100 (ca 700kr då). När jag kom hem kollade jag vad de kostade i sverige: 1600kr!
Jag tror att jag ska be min kusin köpa ett par till mig i USA och sedan skicka dem till mig. jag kan ju alltid testa ut dem här hemma först.

Just nu skulle jag också vilja ha den här snygga löparjackan från Nike. Den kostar bara ynka 999kr. billigt värre, (not!)
Ännu mer trånar jag efter en pulsklocka från Garmin. den mäter puls (dah, såklart!), och den har GPS så att man ser var man springer och hur långt. den mäter energiförbrukning, hastighet, har förinställda intervalltränings program med alarm och går dessutom att synka med en träningsdatabank så att man kan följa sina resultat! jag vill haaaaa! bara 2799kr :( 
NIKE W VAPOR PRINT JKT RED
GARMIN FR 410 HRM BLACK
Äsch, jag tror fresten att jag fortsätter att springa i min utslitna H&M t-shirt. jag invisterade ju trots allt i ett par Nike löpartights förra hösten! ...Men man kanske skulle investera i en ny sport-BH...?


"den enda begränsningen för vårt handlande imorgon är dagens tvivel..." - Franklin D. Roosvelt

/jullan

Kommentarer
Postat av: Ulf Bergman

Men Du ,snart så fyller någon år som jag känner....

2012-02-19 @ 20:24:19
Postat av: jullan

mmm pappa, jag vet men allra helst vill jag ha en teve...tror jag i alla fall. vi får prata om det hurru du ;)

2012-02-19 @ 20:49:26
URL: http://raraavis.blogg.se/
Postat av: Ulf Bergman

Någon fyller år snart.......

2012-02-19 @ 22:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0