Trädgårdsarbete :)

De senaste dagarna har jag varit ute och påtat i trädgården här på finjagården. Jag har varit och handlat vårblommor till krukorna på vår uteplats, jag har vänt ner lite gödsel i landet vid min egen uteplats, jag har rensat bort alla gamla löv och vindruvor från förra årets skörd i växthuset och så har jag klippt till lite vildvin som hängde ner i en rabatt :)

jag har också pysslat lite såklart. I förrgår knöt jag ihop en björkriskrans som jag sedan dekorerade med lite bastsnörekrull och en gul kyckling. Ska fota den idag och lägga upp bild. Blev faktiskt hyffsat nöjd :)

igår var jag på bibblan och lånade tidningar. det blev 17st(!), så nu har jag blädderlektyr i alla fall! lånade allt från trädgårdstidningar till sömnadstidningar och så lite inredning och löpning däremellan...

I tisdags när jag fyllde år så blev jag bjuden på sushi av anna, en tjej här. det var super gott!


Såhär mysigt hade jag och Barbro det på promenaden igår...
 

"Gör en människa glad varje dag - om det så äer dig själv"

Kram jullan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0