elefantkyrkogård?

Härom dagen när jag var ute på promenad med Barbro på en av de stigar där vi ofta går, så kunde jag inte låta bli att föreviga den dystra och ödsliga stämning som vilar över fältet på bilden nedan. Det ser faktiskt ut lite som en elefantkyrkogård tycker jag...




imorse tog jag det här kortet på ett daggdränkt spindelnät i morgondimman...
 

Sen klarnade det upp även här i Finja och vi fick nästan 20grader i skuggan framåt lunchtid. jag satt i solen en bra stund på min lilla uteplats och bara njöt ihop med Barbro som också verkade tycka att det var helt underbart skönt! jag blev till och med lite brun (i alla fall lite röd :) och jag fick en sån där förhatlig sol rand på benet där byxan slutade! men jag har ju trots allt en hel sommar på mig att arbeta bort den...
Kollade på solglasögon på MAXI igår, testade typ 500par kändes det som men inga passade. tillslut hittade jag ett par som var okej (tror att jag haft likadana för ett par år sen), men tyckte att dom va lite dyra, så jag skippade dem. Hade dock behövt dem idag. suck.

jag pysslade lite dockså. lirkade ihop en tavla som jag tror jag ska ge till Anna, en tjej här som jag umgås mkt med. Vi får se hur det blir.

Igår satte jag in påskriset som jag köpte när jag cyklade från Finja till Hässleholms Ica MAXI igår. blev väldigt nöjd med riser som jag pyntade med bland annat de tidningsinklädda äggen som jag pysslade ihop för ett par veckor sen.

satte även i vita fjädrar och rosa/röd randiga små små ägg (som jag stulit från mamma;). Lägger kanske in en bild på skapelsen om jag lyckas ta en okej bild (läs: förmodligen inte.)

Annars har jag typ hunnit med att promenera mkt mkt mkt. Springer inte just nu av olika anledningar, men promenera med Barbro går bra. jag utforskar nya stigar och vägar nästan varje dag, det är väldigt skoj, framförallt eftersom Babsan verkar tycka så mkt om att känna lite nya dofter. Idag tog jag en lång promenad mitt i skogen på en liten skogsstig. jag älskar skogen; lukten, ljudet, luften, stenarna, mossan och ja, allt som brukar finnas i en barrskog ni vet ;)...

Imorn kommer mamma och pappa hit för att fira mig, (fyller ju år på tisdag). vi ska njuta av det förhooppningsvis fina vädret och så ska vi eventuellt på BIO på kvällen. ska i så fall se "kvarteret skatan"-filmen.
Det blir säkert bra :)

Kram jullan

"Kom ihåg att lycka är ett sätt att resa, inte ett mål."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0