Kreativa vibbar...

"Alla är vi Kreativa, men få utnyttjar det." - sagt av nån vis person :)

jag utnyttjar i alla fall min kreativitet. att skapa är för mig avkoppling, och lite som terapi. jag försöker att släppa prestationsångesten, men det är inte alltid det funkar. det är ju faktiskt så att även Monet ritade huvudfotingar.... Övning ger färdighet!
Men jag målar inte jätte mkt. mest pysslar jag med annat. jag virkar, jag scrapbookar, gör om möbler, gör kort, fotar, syr, kladdar, jag lite allt möjligt. Huvudsaken är att det känns kul medan man gör det, för det är inte bara målet och den slutgiltiga produkten som räknas, hela processen ska vara ett nöje!

två av mina "spetstavlor". ska lägga in bilder på den svarta och den knallrosa som jag gjort också.




jag som aldrig målat "på riktigt" testade mig på att måla lite med acryl på duk. Körsbärsblommor fick det bli.


jag älskar kurbits och har alltid önskat att jag kunde måla det... här är min första egenkomponerande...


gipsängel tavla som nu hänger på väggen och vakar över mig och barbro :)


jag sydde en liten mini påse i lila linnetyg och med fodertyg från Stoff & Stil. Nu förvarar jag mini mini nystan i den :)


jag klädde om en 50-tals pall som tidigare var träfärgad och hade ett typ beige rött tweedtyg. jag föredrar Stig Lindberg


Clown ask. Tyvärr gick texillimmet igenom tyget så eventuellt, (läs: förmodligen inte om jag känner mig själv rätt)ska jag göra om den/göra en ny.


jag kunde inte låta bli att pimpa min trista svarta fleecefilt som jag fick här på Finjagården. Nu är den bra mkt roligare att mysa under :)


...Klädde om en tidskriftsamlare i ett av mina favvo tyger :)


Virkade en svart/vit mössa...


...och en multifärgad. dom har värmt gott nu när det varit nästa minus 20 grader ute de senaste två veckorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0