Hundpromenader, löpning och loppis-runda

Har haft en händelserik dag. Började med den sedvanliga kaffekoppen kl 6, sen blev det städande och tidningsbläddrande. jag sydde lite och sen planerade jag dagen. Jag och Babsan tog en liten runda och plötsligt var kl nästan 7:30. Jag bad personalen att öppna tvättstuga eftersom tvättiden började 7:30, men eftersom kl 07:27, fick jag ett blankt NEJ, här väntar vi in tiden sa personalen. Suck...

babsan...





...Lekte lite med kameran igår kväll.

Frukost, morgonsamling, hundpromenad och sen gick jag till gymet. Jag sprang en mil idag i ett svep, kändes som att jag kunnat springa en halv till. Det tar sig helt klart!
Blev sjukt besviken på personalen i aktiveringen eftersom dom ska dra in helghandlar-turen inne i stan från och med nästa helg. Nu blir det till att byta buss två ggr för at ta sig till affären. Suck igen...

Dusch, Lunch, hundpromenad ihop med min terapeut Francisca och hennes pudel Ginny, och sen iväg in till stan för att åka på loppisrunda. Vi avverkade 4st stora loppisar.
Jag fyndade ett gammalt 50-tals telefonbord för 40kr (!), ett vitt lakan, några virkade dukar till mina kommande tavlor och en reflexväst som jag ska ha när jag går ut med Babs. Alltihop kostade 80kr (med telefonbordet inräknat alltså).
Telefonborden är träfärgat nu men jag funderar på att slipa det och kanske lacka om det, eller så hittar jag på nått radikalt med det ;)

Hundpromenad, kaffe och några telefonsamtal senare, var det dags för dagens höjdpunkt: MASSAGE! Vi har en i personalen som är massör och man kan boka tid hos henne om man vill bli lite knådad på ryggen. Det kostar gratis också!
...och ja, det var gudomligt skönt! speciellt eftersom jag hade en mils löpning i kroppen.

Middag, hundpromenad, samtal med personalen, och sen gick jag upp i aktiveringen och pysslade lite. jag håller på att sy en "vimpel-girlang" i färgglada retro tyger. Den blir riktigt bra så jag är nöjd :)
Lägger upp bilder när den är färdig.
har även byggt ihop en liten låda i kartong som jag har pyntat med olika papper och blommor. Jag ska ha fröpåsar i den så för att den ska vara lite vattentät och tåla trädgårdsarbete, så har jag klätt insidan med vaxduk och sedan målat med färg ovanpå. Lovar att lägga upp bilder på den också :)
Det 3e projektet i pysselverkstaden idag har varit att jag börjat på en ny tavla, och....Bilder kommer på den oxå när den är klar :)

Hundrunda, Kvällsfika och nu bloggande....

...det var det ;)

"Att bli sårad gör inte alltid ont - ibland kan det gå flera år innan man upptäcker ärret..."
- av någon klok person.

//jullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0